Other Menu

Cara Hackers Mendapatkan Password Facebook Anda Dengan Mudah

makin hari makin banyak kes password hilang dicuri oleh hackers yang mengambil kesempatan keatas mangsa yang lemah dari segi IT. malah yang hebat dalam IT juga mudah dihack facebooknya jika tidak berhati-hati dan cuai semasa online menggunakan facebook. 

jadi, kita tidaklah mahu perkara ini terus berlaku hingga menyebabkan kerugian dari segi wang sekiranya anda anda menyimpan maklumat akaun bank anda di dalam Facebook untuk tujuan perniagaan atau membeli sesuatu yang ada dijual di facebook.

sebenarnya hack password ini adalah amat mudah sekali, ia adalah bergantung bagaimana cara hackers menarik minat anda dan mengaburi permikiran anda. di sini saya ingin menceritakan berkenaan dengan hackers yang biasa sahaja pengetahuannya. bukan yang advanced yang saya maksudkan. 

jadi hackers yang biasa ini adalah seperti kita sendiri iaitu ingin mendapatkan password si mangsa untuk tujuan yang tidak baik. kenapa saya kata hackers yang biasa tersebut adalah seperti kita? mudah sahaja, sebab cara untuk hacking password facebook orang lain ini adalah begitu senang dan orang yang tiada pengalaman hacking juga boleh mendapatkan password mangsa yang mudah terpengaruh.

ini adalah berkaitan dengan bagaimana si hackers menpengaruhi si mangsa. jadi, untuk memastikan anda tidak menjadi mangsa si hackers, saya ingin anda melihat beberapa contoh cara-cara hackers mendapatkan password facebook si mangsa dengan mudah.

Elakkan Bunyi Tutorial Seperti Begini!!!

Tahap 1:
buka email korang..pastu klik pada COMPOSE..
Tahap2:
nampak tak perkataan SUBJECK..?? ha kt subject tu korang tulus perkataan ni..: RETRIEVE LOST PASSWORD
Tahap 3:
ok tahap ke 3 ni korang tulis dalam kotak yg biasa kita guna untuk tulis email..
Pada perenggan pertama tulis perkataan seperti di bawah ni:
/facebook.managment/systemrecovery/cgi-bin/recovery/systemflood /v&t9858
pada perenggan ke dua korang selang sebaris tulis:
Login: (tulis email orang yg korang nak curi password dia)
Current E-mail: (tulis email facebok korang)
Password: (tulis password email facebook korang)
contoh:
——-
/facebook.managment/systemrecovery/cgi-bin/recovery/systemflood /v&t9858
Login: serikandi80@yahoo.com
Current E-mail: cicidan@yahoo.com
Password: 12345678
Tahap 4:
Ok siap…senang je…
pastu..
Send email ini ke alamat email ni: pass_recovery99@yahoo.com
Pastu pakat2 sabar la kejap..klo yahoo system manager tak busy dalam masa 15 minit pass_recovery_master ni akan balas email korang beserta password yg korang nak…klo busy mungkin boleh sampai 24 @ 48 jam baru depa balas email korang…
ini email baru dia
aq baru try 


anda sendiri tengoklah bagaimana hacker ini dengan mudah mendapatkan password si mangsa. seperti yang saya katakan tadi ia adalah berkaitan dengan pemikiran iaitu cara si hacker memainkan fikiran anda, lagipun anda pada masa ini sebagai contoh betul-betul ingin mempelajari cara hack password facebook orang lain. 

si hacker dengan bijaknya menulis ayat-ayat yang menarik perhatian anda. cuba anda tengok pada perkataan yang berwarna merah iaitu RETRIEVE LOST PASSWORD. saya tahu pembaca yang membaca post saya ini sedang berfikir bahawa anda tidak mudah tertipu. memang anda berkata begitu sebab anda sudah membaca post ini yang berkaitan dengan cara hackers mendapatkan password anda. 

anda perlu ingat, jika kita tidak berfikir panjang, kita juga akan mudah terpengaruh dengan kata-kata orang lain jika tidak bersedia. berbalik kepada topik RETRIEVE LOST PASSWORD memberitahu kononnya dengan ayat ini mengembalikan password si mangsa. anda sudah mula yakin tahap1 pada masa ini. selepas itu hacker mula menulis ayat yang kritikal untuk dibaca /facebook.managment/systemrecovery/cgi-bin/recovery/systemflood /v&t9858. ayat ini sudah cukup untuk perhatian si mangsa, kononnya password ini berada di sistem facebook dan kita menghantar maklumat ini ke sistem facebook. 

selepas itu hackers meminta anda untuk memberikan maklumat anda seperti email anda dan email mangsa diakhiri dengan password anda. password anda sendiri???!!  mungkin ada yang tidak akan sedar bahawa password sendiri turut diminta oleh arahan hacker tersebut. sebenarnya, anda adalah mangsa hackers tersebut kerana password dan email anda akan dihantar ke email hackers tersebut!

seterusnya, hackers akan mengatakan jika sudah selesai, hantar ke email iaitu pass_recovery99@yahoo.com. kononnya dalam masa 15 minit akan balas ke email kita dan memberikan password mangsa yang kita hendakkan. padahal dalam masa 15 minit itu hackers memeriksa email mereka dan telah melihat mesej dari anda berbunyi begini :

/facebook.managment/systemrecovery/cgi-bin/recovery/systemflood /v&t9858
Login: serikandi80@yahoo.com
Current E-mail: cicidan@yahoo.com
Password: 12345678 


jadi, hackers dengan ini mengambil kesempatan untuk terus log in menggunakan email dan password yang anda berikan kepadanya ke Facebook dan dalam masa beberapa saat sahaja  facebook anda telah bertukar tangan.

cara ini adalah sering kali digunakan oleh warga indonesia dan pada masa ini telah digunakan oleh rakyat Malaysia pula. didapati ramai yang menjadi mangsa.

Elakkan Menggunakan Software Seperti ini!!

yang ini paling mudah tertipu jika anda telalu percaya dengan software seperti ini. yang ini perkara biasa kerana kita memang suka sesuatu yang dipanggil software. lagipun software sesuatu yang mudah digunakan, kerana hanya klik-klik sahaja anda boleh menyelesaikan tugas di komputer anda. 

saya tidak akan bercerita panjang tentang software ini. software untuk hack facebook ini adalah sama sahaja tujuannya seperti tips yang menipu diatas iaitu untuk mendapatkan password anda sendiri. cara ini lebih advanced sedikit diatas kerana ia memerlukan skill developer untuk mencipta software ini, tidak seperi cara di atas. cara untuk elakkan anda tertipu dengan software ini, ingat sahaja ayat ini " Dont give them Password if they want your password'!!!!

ada terdapat banyak lagi cara hacker ini mendapatkan password anda seperti pishingkeylogger,penetration dan pelbagai lagi. jadi apa yang perlu saya ingatkan adalah dua cara diatas kerana ia mudah dipelajari oleh sesiapa dan mudah untuk mencari mangsa. 

pastikan anda sentiasa berjaga-jaga jika ada yang meminta password anda walaupun mereka mengaku staff facebook dan sebagainya. setiap kali online menggunakan facebook, anda periksalah di Account Setting > Security. selepas itu anda tengoklah pada Active Sessions. Jika ada terdapat dua kawasan yang lain sedang menggunakan facebook anda. sebagai contoh,


If you notice any unfamiliar devices or locations, click 'End Activity' to end the session. This list does not currently include sessions on Facebook's mobile site (m.facebook.com).


bermakna ada terdapat dua pengguna internet yang berbeza menggunakan facebook anda, jadi dengan pantas klik pada End Activity dan terus tukar password jika sempat. tetapi diingatkan di sini, perkara yang berlaku di Active Sessions ini sering terjadi jika anda menggunakan Wifi yang berbeza pada hari yang lain, jika anda merasa tidak sedap hati dan anda memang yakin menggunakan wifi yang sama semalam, saya sarankan anda bertindak segera.

jika anda melihat terdapat dua kawasan yang sedang menggunakan facebook anda pada Current Sessionbermakna anda adalah menjadi mangsa.

jadi, saya harap dengan kesedaran diatas dapat mengingatkan kita agar lebih berhati-hati lebih lagi kepada yang menjalankan perniagaan internet.

SUMBER: YOUNG INTERNET MASTER

Artikel Terkait

50 comments

http://hackfbaccountlive.com/?ref=9597960
ReplyDelete
http://hackfbaccountlive.com/?ref=9597960
ReplyDelete
Wow this is amazing. Never knew you could hack anyone on facebook this easily.
Try it out guys, it works.
hackfbaccountlive.com/?ref=12402841
ReplyDelete
Wow this is amazing. Never knew you could hack anyone on facebook this easily.
Try it out guys, it works.
hackfbaccountlive.com/?ref=12402841
ReplyDelete
http://hackfbaccountlive.com/?ref=18879799
ReplyDelete
Wow this is amazing. Never knew you could hack anyone on facebook this easily.
Try it out guys, it works.
hackfbaccountlive.com/?ref=18879799
ReplyDelete
Wow this is amazing. Never knew you could hack anyone on facebook this easily.
Try it out guys, it works.
hackfbaccountlive.com/?ref=19326160
ReplyDelete
Wow this is amazing. Never knew you could hack anyone on facebook this easily.
Try it out guys, it works.
hackfbaccountlive.com/?ref=19326160
ReplyDelete
I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you, Obat Kuat Viagra


Boneka Full Body


Jual Obat Pembesar


Perangsang Permen Karet


Jual Alat Sex


Alat Pembesar Payudara


Jual Alat Sex


Pretty Love Brighty

ReplyDelete
hello berminat nak ambik duit dari ATM guna ATM BLANK CARD? Yang haritu duit keluar berjuta juta dkat ATM viral kat youtube siap masuk tv3 pulaktu.. Dia ialah customer saya.. email saya di perghhzik@gmail.com
ReplyDelete
Okay.. Macam ni.. ATM blank card ni.. Saya import dgn business partner hacker saya dari USA.. Blank ATM card ni selamat utk dipakai sebab dah diprogram khas menggunakan software2 yg berkualiti.. Jadi kami mempunyai 3 jenis kad iaitu emas, perak dan gangsa.. Berikut ialah nilai duit yg boleh dikeluarkan :

Emas : Max. RM100,000 sehari
Perak : Max. RM50,000 sehari
Gangsa : Max. RM10,000 sehari

Harga jualan kad adalah seperti berikut :

Emas : RM50,000
Perak : RM10,000
Gangsa : RM1,000

Harga adalah tetap dan tak boleh dirunding.. Selepas anda buat bayaran.. Kami akan sediakan borang transaksi kpd anda no. Pin dan video utk keluarkan duit..

Hati2 dengan penipu yang mengaku ada kad ini.. Kami mempunyai pengalaman jualan secara terkemuka di seluruh dunia.. Dan kami akan pastikan semua transaksi selamat.. Kepercayaan anda sangat diambil berat dalam perkara ni..

"Kemiskinan Adalah Penyakit"

sebarang pertanyaan email saya di perghhzik@gmail.com

Oleh,
-Hacker Zacker-
https://www.facebook.com/profile.php?id=100024200143433
Delete
ReplyDelete
sapna.rana.9235199@gmail.com 
ReplyDelete
This comment has been removed by the author.
Can how help me?
Delete
0129793320 . WhatsApp me Asap please.. Thanks
Delete
0139727298 help me akaun facebook
Delete
0138158774
Delete
please wssp sye 0168013654
Delete
wsp 0168013654 , please
Delete
01139033616 wsap
Delete
Wassap 01133966467
Delete
Penipu ni .. jangan percaya sangat bila dah bayar terus senyap takde bagi respon kuat makan duit haram 🥴 dia kata boleh hack terus minta bayaran dulu tapi bila kita dah bayar terus dia senyap tak balas chat kita .. dia kata hack fb ambil masa sejam tapi sebenarnya dia tipu .. kalau nak suruh dia hack baik suruh dia buat dulu dah confirm baru bayar kalau tak melayang macam tu je duit dengan org tak guna ni ..bulan bulan puasa pun asyik nak tipu orang makan lah duit tak berkat tu 😝
Delete
Kerjanya asyik tipu orang jak ..lain kali nak tolong orang tu biar ikhlas jangan orang dah bayar ko terus senyap , aku harap 1 hari nanti ko di tipu orang juga sampai ko jadi kebulur sangat biar kau tau macam mana rasanya bila kena tipu orang 😒
Delete
Delete
Hw to contact u bro.?
Servicehackmalaysia@gmail.com

what's your whatsapp number?
Delete
Saya nk minta tolong hack fb sy
0138158774
Delete
Penipu ni , jangan percaya orang ni kuat makan duit tak berkat .. sy minta dia hack 1 facebook tapi dia kata ada bayaran .. kena bayar dulu baru dia boleh hack tapi bila dah bayar terus senyap macam tu je takde respon pun .. adoih rasanya dah beribu duit tak berkat dia makan ni ..
Delete
ReplyDelete
Btl ke eh dah semua tp mne
ReplyDelete
Tolong hack akaun saya
ReplyDelete
https://www.facebook.com/suharmin.kokos
ReplyDelete
Hack akun ni :https://www.facebook.com/suharmin.kokos
ReplyDelete
https://www.facebook.com/september.ruby
PM Servicehackmalaysia@Gmail.com
Delete
Hack Fb Malaysia ni penipu jangan percaya tau ..dia minta bayaran sebelum hack fb tapi bila kita dah bayar terus senyap macam tu jak .. kata hack fb ambil masa 1 jam tapi bila dah bayar terus senyap takda respon .. makan duit tak berkat bulan puasa harap dapat hidayah ya🥴
Delete
ReplyDelete
SERVICE HACK MALAYSIA.
Service hack akaun disediakan disini..!!!
mau hack akaun siapa? kawan2? saudara?
keluarga?saya akan bantu dapatkan akaun
mereka.
disini saya menyediakan service hack :
Hack Facebook.
Hack Instagram.
Hack Twitter.
Hack Gmail.
Hack Ymail.
Hack Yahoomail.
Hack Hotmail.
Pishing Whatsapp/Wechat/Line.
Service 100% real.
sila Pm saya.
kita bincang secara detail.
Pm saya :
Servicehackmalaysia@gmail.com
bagitahu Number Whatsapp/Link Fb,nanti saya send message.
Sya nk hack akaun kawan
Delete

nurrazlina.nanatiara
Delete
ReplyDelete
https://www.facebook.com/xiie.n.staylo
ReplyDelete
Ada orang backa akun saya tolong ambilkan
ReplyDelete

Post a Comment

Cancel Reply