Other Menu

Cara Buat Facebook AutoReplay Message

Seperti yang banyak kawan tanyakan kepada saya cara membuat robot auto reply di chat facebook. Kali ini saya sempatkan membuat tutorial auto reply di chat facebook atau  juga disebut robot auto reply chat facebook. Chat atau mesej di facebook memang fitur facebook yang paling diutamakan untuk berkomunikasi dua orang atau lebih secara realtime atau cepat dan tepat.

Fitur chat di facebook tidak hanya untuk berkomunikasi dengan kawan saja melainkan bagi anda seorang Peniaga On9 juga ada beberapa yang memanfaatkan fitur chat facebook ini untuk berkomunikasi dengan partner atau client anda. Namun bagaimana ketika anda sedang sibuk atau sedang tidak berada didepan layar kamputer anda ? Tentu mereka yang mengirimkan pesan melalui chat ke akun facebook anda tidak mengetahui ketika anda sedang dalam status online namun tidak merespon pesan mereka.

Solusi alternatif yang saya ketahui adalah menggunakan aplikasi dari pihak ketiga yaitu AIM Messenger. Ya, AIM Messenger atau AOL Instant Messenger tidak hanya untuk anda pengguna akaun hotmail saja melainkan anda menghubungkan akun Facebook dan Google pada AOL Instant Messenger ini.

AIM 7.5.14.8 Download Here

.Cara Buat Facebook AutoReplay Message.Setelah Selesai Install AIM 7.5.14.8 Dan Buka Skroll Bawah Dan Tekan sign in With FB

Masukkan Email dengan Password Fb * Bukan nak Hack*

✏Tekan Button Okay Sampai Habis

✏Lepas tu Rujuk Gambar ni dan tekan sign in kaler
Kuning~


✏Dah Masuk Kena Tekan login with facebook lgi untuk Chating ^_^✏Atas Sekali tekan Option /F7      


✏Tekan Dekat "Manage Saved Away Message"

✏Setting Mcm nie
Tekan Apply dan save,Dan Save
Pilih Status Dia Ke Robot

Suruh Kawan Korang Hantar Chat Tgk jadi ke x?

✉Donate For Me 


Artikel Terkait

8 comments

Post a Comment

Cancel Reply